Once upon a time

***

onsdag 4 mars 2009

For those about to rock. We salut you.

Good day, mate!

AC/DC-konserten var hur fantastisk, cool, ball, tung, outstanding, (riff)raffinerande och trevlig som helst. Det enda som störde mig var ett gäng rökandes och dräggfulla unga killar vid min vänstra sida. Min revange kom när den ena av dem blev så apfull att han somnade och därmed missade en stor del av konserten. Han blev knäckt. Jag blev (skade)glad. MOahahahaha. Nåväl.

Jag önskar att ni andra hade fått vart där och upplevt AC/DC live. Snäll som jag är, lägger jag till en länk här nedan, av en mkt uppskattat låt. Bidraget ger er en LITEN känsla av hur det är att se Bandet live. Denna fick väl näst intill hela Globen att explodera. Tänk att få åkalla åskgudarna på Ullevi i sommar med denna...


http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

Förrästen. Är det någon mer än jag som tycker att Angus Young's bror, Malcolm Young, är lite lik Iggy Pop?



Just ja. En sak till. Jag såg många pappor som var där med sina tioåriga söner. Fint, tycker jag. Men tanken slog mig; vilka (då, legendariska) band/artister ska jag ta med mina barn på om c:a 20 år? Idol-Agnes?


Nää tack. Jag avslutar detta inlägg med lite svart kaffe i en rosa kopp prydd med blommor. Den-jag-fick-av-Therese. Adorebul.


Angus Young. En av världens absolut coolaste gitarrister. Hard as a rock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

adorebul for adorebul ;)

Carina sa...

WEEE

Kolla på rörelsena! Han ser ju ut som du gjorde för några år sen!! Framförallt under Monomaniac-tiden. ;D