Once upon a time

***

måndag 23 mars 2009

Dalkulla i rymden och till havs


Tillbaka till den stressade vardagen i Mitt vackra Dalarna. Men jag hann inte känna efter så mycket när jag kom hem - utan det var bara att svida om till träningskläder och dra till gymmet för att jobba. Tur att man är en arbetsnarkoman....
Anyway! Det-omskakande-äventyret-bortom-tid-och-rum var fantastiskt och hur häftigt som helst! Vi reste till rymden helt enkelt. Miljontals av stjärnor, mängder av planeter och massor av medresenärer. Vi hade två Kaptener. Marie Richardsson och Robert Redford. Tyvär fick vi svenskar endast ta del av Maries röst. Men, men. Det gick det med. Vi krockade inte med några meteoriter eller annat stoft. Även om det var väldigt, väldig nära ibland. Jag blundade inte en enda gång utan njöt av varenda minut. Jag rekommenderar verkligen er att gå På Cosmonova och se deras iMax-teknik-filmer. Det är som den häftigaste bio-upplevelse någonsing. Nästa gång vill jag se 3D-filmen Sea Monsters.
På tal om Sea Monsters. Nu ska jag återgå till min (skrivande) vardag bland vithajar och pirater.
Skepp åhåj!





3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh va kul och häftigt det låter! Det skulle jag verkligen vilja testa :D

Anonym sa...

Skulle man inte kunna visa vanliga filmer där? Men trixa till dom? Det skulle jag betala för att få se :)

Carina sa...

Vissa Hollywoodfilmer görs ju med sådan teknik. Matrix, The Dark Knight och 300 är exempel på filmer som gjorts på så vis. Men jag vet inte riktigt om de visas där? Vi får ringa till Cosmonova och be dem att ha såna visningar.
Skulle ju vara hur coolt som helst. :D