Once upon a time

***

onsdag 25 mars 2009

Konstigt, kreativt och Kefalonia

Min kreativa sida strejkar fortfarande. Sabla "konstnär" som måste vara så svår. ;) Och vad gör en konstnär när hon ska sätta tänderna i sitt mästerverk? Jo, hon gör något annat. För att finna inspiration, naturligtvis.





Den värsta tortyren måste ändå vara när man är mitt i en misär och envisas med att se sig själv njuta på det där viset. Fy på mig. Men ack, så underbart. Som en morot för kreativitet.




Att se sin älskling njuta är däremot en njutning i sig. :) Ahhh vackra man och vackra land. Inspirationen börjar infinna sig.

Den mytomspunna stranden "Mirtos". Även kallad "Stranden som Gud kom ihåg". Det senaste kom jag på själv, alldeles nyss. Inspirationen och kreativiteten börjar svara på mina böner. Det var på tiden! Thank God!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ang barnteater. Har du hört talas om en fars som funkar för alla mellan 3 till 8 år (samt vuxna) Jag skrev en som spelats nio år i rad. Skulle bara skryta lite.

Carina sa...

Det får man gratulera till! Får man fråga vad farsen heter?