Once upon a time

***

onsdag 25 mars 2009

Ett manus? - Ja, tack, hjärna.

Ok, Brain. It all depends on you now.

Prestera. Prestera.. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera. Prestera.

Är jag så förbaskat girig att jag inte kan prestera utan att få betalt för det?
Troligtvis, ja. Iallafall verkar det vara så i nuläget. Jag sitter bara och stirrar in i skärmen och känner mig som en värdelös big brother-människa. "Inlåst" och "tvingad" att skriva ett knock-out-manus. PÅ EN VECKA!? Vad tror de eg? Rom byggdes inte på en vecka. Och gjorde det de så har jag bara en sak att säga; Kul för dem!


Det här med att försöka pressa fram geniala idéer på kort tid ger sådan motsatt effekt på resultatet. Ungefär som (över)aktiva feminister. Alla dessa svettiga, håriga och arga manshatare har smutskastat ordet "feminist". Så fort f-ordet kommer på tal skapas en allergisk reaktion och samhället spottar ur sig variga blemmor som Linda Rosing. Jag blir så arg att jag får ärr på hjärnan.

Precis som Rosing, har även Nalle Puh en mkt liten hjärna. Skillnaden är bara att han använder sin betydligt mer kreativt. My god. En ballong för att komma upp till getingboet?! Genialt! Vad kontrar Rosing med? Att försöka se ut som Kalle Anka, bara för att för att bli folkkär? Tänk om Puh fick lika mycket plats i media som Rosing?

Vart är vi på väg?

Ja, jag är på krigsstigen. Tydligen. Förhoppninsvis leder den till ett HIMLA bra manus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt skrivet Carina !

Jenny sa...

Håller tummarna för dig gumman! Och med din hjärnkapacitet finns säkert det perfekta manuset redan färdigt, det gäller bara att du hittar på det och plockar fram det :D

KRAM!

Miss Jo sa...

Hehehe -du är inte ensam min vän. Mitt worddokument lyser skrikande vitt och hjärncellerna har fått badat i lösningsmedel i stället.

Det är så konstigt det här, att pressen får allt, precis ALLT annat att bli mer intressant än att skriva manus.

Men, men, det löser sig nog. Tror jag? Hoppas iallafall:)
Kram till dej