Once upon a time

***

söndag 8 mars 2009

Skräckblandad förtjusning

Jag befann mig i Hufvudstaden under hela gårdagen. Vi skulle lansera senaste Spöket Laban-filmen. Till min överraskning och förnöjelse skulle även boken och filmen "Låt den rätte komma in" lanseras. Två skräckfilmer i en smäll, med andra ord. :)




Anyway. Allt detta innebar att vi skulle dela loge och efter att alla inblandade hade hälsat på varandra och berättat vad vi gjorde där - så var det dags för mig att spöka ut mig. Regissören Tomas Alfredson och författaren, John Ajvide Lindqvist, blev helt i eld och lågor stormförtjusta och kastade sig över mig och fotograferade för fulla muggar. I hysterin och under spökdräkten befann jag mig i en lätt surrealistisk situation. Mellan skratten och hojtanden om vilka som skulle få dessa fräsiga mms skickade till sina mobiler - försökte jag kontaka min käre, men ack så förvirrade, chef Lie-mannen och be honom att fotografera mötet. Men eftersom han inte förstod vilka männen var - struntade han i min önskan. Min frustration var på topp. Det snälla lilla spöket Laban:s inre var i kaos. Ja, nästan iaf. :)




Nu kanske ni inte tycker att det var hela världen att jag aldrig fick något foto. Det är det eg inte heller, men situationen var frustrerande för mig. Att inte bli lyssnad på.


Idag är det den internationella kvinnodagen. Jag får väl höja min röst, lite ytterligare, så jag hörs. Kanske kontakta Tomas och be honom att skicka mig bilden? Om jag får den - så lovar jag att lägga upp den här på bloggen.

Peace out




4 kommentarer:

john ajvide sa...

Hej;

John Ajvide Lindqvist här.
Beklagar frustration. Så får det inte vara. Laban tycks dyster nog som det är. Dummaste grejen att bli fotad och inte själv få vara med, liksom. Känner igen mig där. Jag har en suddig bild som Tomas skickade. Bara jag vet vart jag ska skicka, så skickar jag den.
Bu och hej.

John

Carina sa...

Hej John,

Oj, vad förvånad jag blev av din kommentar! Men mycket glad. :)
Det vore riktigt snällt av dig om du ville skicka mig bilden.

073-6915169

Tack!

Carina

john ajvide sa...

Hej;

Kan inte SMS och såna grejer. Behöver en mailadress, i sådana fall.

John

Carina sa...

ok!

h05caran@du.se

Carina