Once upon a time

***

fredag 27 mars 2009

Tim Burton in Wonderland

Kan knappt bärga mig inför premiären av Tim Burtons version av Alice in Wonderland. Den kommer att gå av stapeln 2010 och det kommer att bli storartat. För mig kommer det att bli i ren dubbel bemärkelse då Burton är en av mina husgudar och Alice är en gammal favoritsaga. De det är - är det inte. Och de det inte är - är det. Fantastiskt!



Och inte nog med det. Några av mina favoritskådespelare kommer att husera i Underlandet. Alan Rickman som The Caterpillar, Johnny Depp som The Mad Hatter, Stephen Fry som The Chesire Cat, Christoffer Lee som The Jabberwock och sist men inte minst; Fru Burton, eller Helena Bonham Carter som The Red Queen. Tjejen som ska spela självaste Alice hade kunnat vara Lindsay Lohan, men man valde Mia Wasikowska istället. Hon blir nog bra, men helst hade jag nog sett Christina Ricci i rollen som Alice. Men jag förstår varför man väljer en mindre känd skådis på den rollen. Det blir nog som sagt, väldigt bra.




Och SJÄLVKLART kommer Danny Elfman att göra musiken. I'm in heaven!













Inga kommentarer: