Once upon a time

***

söndag 22 mars 2009

Helgbravader 1 miljon

Jag tänkte göra en kort, men informationsrik uppdatering. ;)

Fredag: Efter en vilseledande och omskakande bilfärd kom jag och lillasyster fram till Uppsala för att fira det vackra födelsedagsbarnet. God mat, god dryck i goda vänners lag. Vi fick bekanta oss med ytterligare två trevliga och roliga Uppsala-bor. Det tackar vi för. Efter en (underbar) trerätters i Afrikas tecken, med inslag av Japan, tog sig den unga skaran ut i Studentstadens vilda nattliv. Vi hamnade på ett ställe som heter "Flusters". Det var precis vad det låter som. Nåväl. Jag stötte t o m ihop med en liten skara av Ludvika också. Det var kul! Efter dans, dryck och en mängd dissningar tog vi oss hem på två hjul. Det var också kul. Men framförallt skönt. Trampdynor in pain. Sen blev det godnatt och "hej på dig du Freud".

Lördag: Tog jag dubbeldäckar-tåget till Sthlm för att få en dos av min underbara kärlek och så lite kultur. Han tog med mig på Stadsmuseet och vi såg på en intressant filmutställning från Sveriges historia. Vackert, vackert. Nostalgi och tårdrypande vackert. Det soliga Sthlm bjöd på många fina tillfällen att fotografera. Det blev en del bra bilder. Ni kan få se dem sen. Kanske. Nåja. Därefter tog han med mig ut på världens (aja, sthlms iaf) bästa Thai-restaurant. I närheten av Götgatan. Mumsfillibabba. Därefter gick vi hem och drack Rom och cola och tittade på Babben o co. Därefter Magnus Ugglas nya program "Var fan är min revy?". Underhållning. Haha......................................................Sen slocknade vi som två små kattungar.

Kändisspot: Anders, "Pengabrorsan", Wendin. (som för övrigt också härstammar från Ludvika.)

IDAG: Ska vi på äventyr bortom tid och rum. Återkommer om det sen. Men nu ska vi på en promenad runt Söder och göra stan osäker.

Tack alla fina människor som har gjort den här helgen till ett fint minne för mig.

Hej på däj!

3 kommentarer:

Anonym sa...

And spank you!

Anonym sa...

Aaaa låter som duhaft en kanon helg !

Jo då jag läser din blogg, förbaskat dålig på att kommentera bara *skäms*

Ha det gött!

//Milla

Anonym sa...

Flusters låter bättre och mer talande än "flustret"! ;)

Tack för en jättetrevlig fredagkväll, njut nu av det kulturrika Stockholm! Om du ser killen jag hängde med springa omkring på söder stampa gärna honom hårt på foten!

Ta hand om dig!

Kram Helena