Once upon a time

***

tisdag 21 juli 2009

With Canon you can - Eller?

Jag funderar på att köpa en systemkamera, men vill inte slänga ut tusentals kronor på en manick som jag knappt behärskar. Samtidigt vill jag ju inte köpa skit. Ska jag be mina fotograf-kamrater om hjälp - och därmed få långa predikningar om hur värt det är att betala multum för superduperkameran med superXXXX-megapixel, yada, yada yada och hur förkastligt det är att köpa begagnat från Blocket? Eller ska jag kasta mig själv, vind för våg, in i Canon och Nikon-djungeln för att köpa grisen i säcken?

Jag vill ju bara ta fina bilder som jag kan lägga upp här och slippa låta er läsa mina långa och tråkiga inlägg.

Nä, nu drar jag hemmåt. Häpp Häpp.

4 kommentarer:

Punni sa...

Wep. Eller så väntar du tills Punni kommer hem och köper en, så kan du låna den =)

PUSS

Carina sa...

weee
då vill jag låna den hela tiden. :)

PUSS

Therese sa...

Kan nån kan canon. Men köp en Nikon. Inte för att jag kan ett piss om kameror, men det är aldrig några Canons i skräckfilmer, bara Nikon. Och jag gillar skräckfilmer. :D

Jag ska skicka dig några fina helgbilder :)

Carina sa...

Det ser jag fram emot!! :D