Once upon a time

***

onsdag 15 juli 2009

Resfeber

Alltså det här med att resa innebär inte bara solsken, jasmindoftande briser och andra fantastiska upplevelser. Jag går också i "gift(as)tankar". Ska jag vaxinera mig - eller inte? Jag befarar att jag borde det. Det är inte så att jag är rädd för sprutor. Absolut inte. Det är bara det att jag är lite paranoid angående den delen att man faktiskt besprutas med RIKTIGT Hepatit-virus. Rätt in i blodet. Tänk så blir det fel? Tänk så får jag för mycket? Läkare har amputerat fel ben förut. T o m amputerat fel patient. Hua hua. Nej - jag har inget förtroende för sjukvården. :) Fast å andra sidan blir jag hellre smittad i Sverige. Om jag måste välja.

Tur man har en syster som inom 3 år inte bara kommer att vara min syster - utan allas vår sjuksyrra. Observera att jag står först i kön gällande all form av vård. ;)




1 kommentar:

Madeleine sa...

Hej Carina! :) Tack för kommentaren och tack detsamma, du har också en fin blogg!

Världen är ju van vid nakenchocker nu för tiden så jag tror inte du behöver oroa dig för det där fotot! ;) *hehe*

Kram