Once upon a time

***

torsdag 30 juli 2009

Mama Mia - Grekland väntar

Det kan väl knappast ha undgått någon, men snart tar jag mitt pick och pack och drar ner till Medelhavet. Om exakt 2 veckor - idag - sitter jag på flyget och kämpar med trycksmärtor i öronen. Fördelen med att man blir totalt hörselskadad är att man slipper höra alla andra gnälla. Haha - synd om mig va? ;) Nåväl. Mellan annonsbokningarna här på jobbet hinner jag med att drömma mig bort lite genom att bläddra igenom gamla semesterbilder;

Jag älskar att flyga! Hade det inte vart för att jag älskar semester ännu mer än att flyga så hade jag setat kvar vid landning och flygit vidare. :)

På spaning i kändistäta Agia Effimia....Johnny Depp i sikte?


......Nej, det var bara en mytologisk Gud.


Min gula, fina "surfingbräda" hade många kvalitéer. Visst ser den lite ut som en gigantisk platsbinda?



En vistelse i Grekland utan grekisk sallad är absolut förbjudet. Näst intill straffbart.


Ibland är det skönt att softa vid poolen också. Framförallt för att simträna lite. Man kan ju inte slippa undan vardagen helt och hållet heller. ;)



Om Carrie Bradshaw skulle ta sig till Medelhavet kommer man med all säkerhet se henne strosa runt - konstant - med en frapé-take-away.




Om man har turen att träffa på världens bästa "Bubbu" på Kreta så kommer man med all säkerhet se honom strosa runt med en stor stark Mythos i högsta hugg. Skål för faen!


Fiskardo - Populär bland amerikanska moviestars. Och mig. ;D


Assos - Prinsessan Diana och Prins Charles kärleksvik. Här förlovade de sig. Så rart...
En underjordisk sjö som har ett djup på 40 meter. Tydligen ska Guden Pan ligga på botten och spela på sin flöjt. DödenDöden för den som skulle råka höra det. Näcken kan slänga sig i bäcken. (haha)



Mirtos Beach - En av världens mest fotograferade stränder. Kringelikrångligt att ta sig ner för slänten. Men väl värt mödan.
Kefalonia - Ön i mitt hjärta. I'll be back.
Jag kommer att tillbringa så mkt tid i solen och havet att jag utvecklar både gälar och fenor. Call me Ariel.



Solnedgångar vid havet. Något som får mig att känna livet.




Team Kreta -09. Vi ses snart!










































































































2 kommentarer:

Tom sa...

tänk då vad en 20 timmars flygtur ner till perth kan göra för ens öron. :)

Carina sa...

haha - joo jag kan tänka mig det. Jag får prova på det någon gång. Men jag antar att det är värt det. :)