Once upon a time

***

tisdag 7 juli 2009

Ain't that a kick in the head?

Jag minglar runt på ett cocktailparty. Året är 1940-någonting. Plötsligt dyker en djup och "Gudalik" röst upp. Jag är osäker på om jag är den enda som hör rösten - men jag antar att så är fallet. Rösten ber mig att lyssna på musiken som just skrapas igång på grammofonspelaren. Sedan ber rösten mig att sjunga med i låten - annars måste jag tyvärr lämna festen samt att jag kommer att underkännas på tentan (vilken tenta?!). Självklart känner jag ju igen låten - "New york New york" med Frank Sinatra (Den Gudalika rösten?). Jag klämmer i och sjunger för fullt för att undvika att hotelserna blir verklighet. Festens alla anhängare hakar på sången och det hela börjar likna en musikal/kabaré-föreställning....

na-na-nanana na-na-nanana...Don't wanna be a part of it...New York, New York....

Sakta men säkert tonas ljuden av glasklirr, folksorl och Sinatra-tonerna ut och jag vaknar (oglamouröst) upp i min egen säng. Typiskt också! Bara en vanlig dröm...Eller blev jag faktiskt hemsökt av självaste Sinatra? ;) Kanske ett "wakeup-call" för mig att strukturera om min framtid och bli ett medium istället. ;D




Inga kommentarer: