Once upon a time

***

måndag 1 juni 2009

Treasury and Swainery

Tänk er en het sommardag i Stockholm med c:a 30.000 fler invånare än vanligt. Ett myller av glada människor som slår läger vid första bästa gräsplätt som exponeras i stan. Runt omkring Stadion köas det och ropas: "T-shirt 100 kronor". Vissa går runt med skyltar där det står " Biljett köpes". Andra går runt och säljer öronproppar för 10 kr. Vad är i görningen, mån tro?

För nästan exakt ett år sen var jag en av alla de där människorna i Sthlm. KISS var i stan. Några år innan var jag på Stones på samma ställe. Jag kan knappt förstå att jag har sett dem! Idag är jag nostalgisk som få och lyssnar på allt som har med BANDET att göra. Att gå på konsert är så mkt mer än att bara lyssna på musik. Det är så grymt underbart och varenda liten cell i mig får gåshud. Det är som att få massorgasmer utan att behöva anstränga sig och utan ha dåligt samvete för det. Bara att njuta. Enjoy the ride. Svårt att beskriva. Måste upplevas.

Jo - när väl konserten börjar ger man allt man har iofs. Man visar att man är ett riktigt äkta fan av livet. Man sjunger sig hes, dricker öl och trängs med svettiga hårdrockare.

Gene Simmons drar av sitt paradnummer "God of Thunder" - och lyckas dra åskan över Stadion - Då blir jag religiös. Närmare Gud kan man inte komma.




Shout it out loud

Inga kommentarer: