Once upon a time

***

söndag 31 maj 2009

I'm learning to fly, but i aint got wings - och andra bevingade ord.

Att jag är ett soldyrkande odjur kan knappast ha undkommit någon i min närhet. Jag går ut. Sola, sola, sola. Njuta, njuta, njuta. Går in. Äta lunch, dricka kaffe. Går ut och går. Sola, sola, sola. Njuta, njuta, njuta. Går in. Dricker vatten. Går ut. Sola, sola, sola. Njuta, njuta, njuta. Ja, och så vidare...

Men sommar, sol, bikinis, bad och fina klänningar innebär så mkt mer än brunbrända ben och magar. Det är den skönlitterära säsongen. Äntligen får jag tid att ägna mig åt bokmaleriet igen. Följande lista är tänkt att plöjas igenom i sommar:

* Den trettonde historien, av Diane Setterfield
* Schackmaskinen, av Robert Löhr
* Liftarens guide till galaxen, av Douglas Adams
* Jeeves klarar skivan, av P. G. Wodehouse
* Den vidunderliga kärlekens historia, av Carl-Johan Vallgren

Allt beror på hur mkt jag hinner såklart. Men jag hoppas kunna hinna med några fler. Författaren Arto Paasilinna är jag väldigt nyfiken på. Tipsa mig gärna!

Jag funderar starkt på att gå på bio ikväll. Star Trek, kanske. Eller Änglar och Demoner. Det visar sig. Häpp Häpp så länge!

1 kommentar:

Movieman sa...

Klart att du ska läsa Paasilinna. Världens bästa författare. Började läsa den senaste boken i förgår. Favoriter jag kan tipsa om där är: Kollektivt Självmord, Hoppsan jag är död, mfl.