Once upon a time

***

söndag 10 maj 2009

Helgen som sådan

Lördagens föreläsning/Seminarium med filmklipparen Martin Hunter var spännande, inspirerande, intressant och roande - framförallt. En mycket sympatisk och ödmjuk herre som bjöd på den ena efter den andra Hollywoodhistorien. Inte minst om Stanley Kubrick. Kubrick var Hunters mentor och bäste vän under många år. Ja - fram till den dagen då Kubrick lade gräsmattan över sig.

Idag bor Hunter i Dalarna. Fantastiskt. :)

Jag vill också ha en mentor. Martin Hunter skulle vara en bra mentor för mig. Jag tror att vi skulle kunna bli ett riktigt radarpar. Han berättar historier som jag suger åt mig. Underbart. Jag älskar att lyssna på människor som kan berätta. Nåja, vad vore en bal på slottet?

Igår fick jag ett begagnat PS2 av Chiefen. Massor av sportspel och Croc - Legends of the Gobbos. Kul!

Imorgon är det inspelning av mitt radioteater-manus. Spännande och skrämmande. Men det blir nog bra. Kul ska det bli, i allafall. :)

1 kommentar:

Miss Jo sa...

Det gick ju galant idag, och roligt var det! Mer av den varan tack!:)