Once upon a time

***

söndag 3 maj 2009

Det de är - är det inte. Och det de inte är - är det.

Jag skriver på mitt manus för fullt. Går ifrån då och då för att tänka. Ofta hamnar jag vid kylskåpet. Fast jag tittar bara in utan att ta något. Ungefär som att man hoppas att det skulle finnas ngt nytt där sedan sist jag tittade? Nåja. När jag körde lite extra fast med manuset beslöt jag mig för att ta tag i lite inköp. Hallonsylt stod högst upp på inköpslistan.

När jag kom hem och plockade upp mina varor fann jag: 1 paket färskpasta, 1 paket kallrökt lax, 1 burk med cousine cremé, 1 st co~co, 1 paket tamponger. Men....*rota, rota, rota* INGEN hallonsylt.

Och just nu ligger tampongerna i kylen och laxen i badrumsskåpet. Precis som det ska vara i dessa förvirrande skrivar-stunder.

Inga kommentarer: