Once upon a time

***

tisdag 19 maj 2009

Väckelsemöte

Jag, Moa och Johanna står och pratar i skolan. Plötsligt kommer vår lärare Pelle fram till oss och ser riktigt dömande ut.

Pelle: Har ni köpt en kamera än?

Vi: Neeeej! De kostar ju flera hundratusen, Pelle!

Pelle: OK......Hur FAAAAAAAAAAN TÄNKER skolan?! Kameror för flera hundratusen!? Nej, nu ska jag ska ha en muntlig tenta. Jag vill att ni ska vara med.

Vi går till en byggnad som liknar en pub i Ludvika. När vi kommer in är vi någon helt annanstans. Nu ser vi också att Pelle har mjukisbyxor på sig. Och kavaj. Jag och mina väninnor tycker att detta är både underhållande och underligt då Pelle ALLTID är propert klädd och är bland de mest konflikträdda människorna som någonsin funnits. Hursomhelst. Vi tejer slår oss ner i en mycket komfortabel soffa i röd plysh. Därefter kastar sig Pelle ner i soffan och slänger upp sina ben i våra knän. Mittemot oss sitter en kille som ska göra den här muntliga tentan. Pelle plockar fram en skål och räcker fram den till killen.

Pelle: Här, ta en fråga!

Killen plockar upp en lapp.

Pelle: Ok. Fråga fyra.

Killen: öhh...vänta. Jag ska bara gå och bajsa.

Moa: VA!? Menar du att du ska gå och bajsa utan att ta med dig parfym?

Killen: öh, ja?

Moa: Ja, jag går då aldrig på offentliga toaletter utan att ta med mig parfym...

Jag och Johanna skrattar så vi kiknar. Faktum är att jag skrattar så mycket att jag vaknar. Klockan är 08.30. Ooops. Jag ska vara i skolan om en halvtimme. Tur att jag bor trettio sekunder därifrån. :)

2 kommentarer:

Tom Grejs sa...

jag förstog att det var nå lurt vid mjukisbyxorna.. :)

Carina sa...

Haha - ja. Jag måste nog ta upp det här med Pelle. :P