Once upon a time

***

tisdag 12 maj 2009

Rollspel

Det har varit en mycket tung, men inspirerande dag idag. Jag är inte helt och hållet nöjd med min skådespelarprestation. Man vill ju ge manuset den rättvisa det förtjänar. Manusförfattaren och regissören verkade nöjda iallafall. Så det får jag väl försöka nöja mig med. :)

Vädret har varit otroligt konstigt idag. Spöregnar ena sekunden och andra sekunden är himmlen molnfri och solen skiner. Några sekunder därefter åskar det och så går det runt på det viset. Jag blir oerhört påverkad av väderspänningar - vad än alla skeptiker säger. :) Mitt huvud får ett tryck utan dess like och hela jag blir lite nedstämd. Man bara väntar på att åsksmällen ska komma. Och faktiskt. Efter att åskvädret är över - så försvinner trycket från mitt huvud. Jag antar att även jag blir urladdad. :)

Under kvällen har jag ägnat mig åt att käka lite godis och spela Croc - Legend of the Gobbos. Tanken var att jag skulle koppla av och komma in i ett bättre mood. MEN det här med att leva sig in i roller har jag även applicerat i mitt tv-spelande. Just nu var jag tvungen att ta en paus från spelandet - då jag kom till en obeskrivligt irriterande Boss. Den ser ut som en förvuxen anka med ett korkat ansiktsuttryck. Hursomhelst. Den kan bara bli slagen när den stannar upp och flåsar. Men hux flux är den i farten igen och springer/manglar över mig. GAAAAAAAAH! Jag blir så vansinnig! Jag behöver väl knappast tillägga att när jag väl har besegrat muppen kommer jag bli så tillfredställd att hela huset lyfter från marken?



Nej, nu har jag lugnat ner mig. Dags att jaga upp mig igen. :D Häpp Häpp!

Inga kommentarer: