Once upon a time

***

lördag 30 maj 2009

I can act tall - if you want me to.

Dalarnas videofestival var fantastiskt rolig, trevlig, underhållande, skön - ja allt som en dag med kombinationen sol, goda vänner, film, öl, ståhej etc, etc - kan erbjuda.

Dagen efter var dock mindre rolig. Inte helt och hållet oväntat. Men helt och hållet självförvållat. Tur att man har lärt sig att förbereda sig någorlunda. 1,5 liter Lokavatten med massor av kolsyra smakar aldrig så gott som dagen efter. När hela flaskan är slukad - är man som en ny människa igen. Voila. Det var dessutom bäst för mig det, eftersom jag skulle spela teater idag. Det gick bra - men det svartnade för ögonen ett par gånger. Mest för att jag var hungrig, tror jag. :P

Vill passa på att skryta lite om en mkt god vän som kammade hem ett riktigt fint pris igår på festivalen. "Bästa Pitch" - pitchad för ingen mindre än Alexandra Dahlström. (I dubbel bemärkelse, sannerligen. Ingen är mindre än henne. Inte ens jag. Jag var i princip ett huvud längre. Iaf ett halvt. Det var....en annorlunda upplevelse).
Nåväl. Fröken Fröjd; - "Så jäääääääääääävla kul!!!!" Nu ska det göras film. :P

Fröken Dahlström verkade förrästen som en mkt sympatisk och jordnära människa. I like her. Fucking Åmål-attityden fanns där - under ytan - för att plockas fram när det behövs. Och den attityden behövs om man ska jobba med film. Om man ska jobba med film OCH är kvinna. Håhåhaja. Det är inte lätt när det är svårt.

Jag somnade på soffan efter teatern idag. Jag drömde att jag var en fantastisk skådespelare. När jag vaknade hade jag dregglat på soffan.

Inga kommentarer: