Once upon a time

***

torsdag 16 april 2009

Min stora, feta Grekiska resa

Idag åker Erik ner till Kreta för att sedan vara där under ett halvår. Underbart va? Sol, bad och grekisk fetaost. LovelyLovelyLovely. De huvudsakliga uppgifterna är iofs att arbeta med ljus- och ljudteknik på lite olika shower som hotellet ska underhålla gästerna med.


Själv ska jag sitta i regniga Sverige och tjura.

Nej, inte riktigt. Jag kommer visserligen att stanna kvar i Sverige. OCH se fram emot en underbar semester på Kreta. När det blir har jag inte räknat ut än. Men jag hoppas att det inte inträffar i en alltför lång framtid. Allt beror ju på hur mitt arbetsschema kommer att se ut. Jag längtar dessutom mycket efter att få jobba igen. Jag som trodde att jobbet på tidningen var kört tack vare den förbaskade finanskrisen...Men det verkar som att jag får jobba där rätt mycket ändå. Thank God! Eller Tack Dalarnas Tidningar. Jag har dessutom lite ströjobb med teatern också, så det kommer nog att ordna upp sig. För övrigt kommer jag jobba lite med ett filmprojekt (som än så länge är lite hemligt) som kommer bli grymt kul. Och grymt bra också, såklart. :) Sysslolös kommer jag alltså knappast att bli i sommar. Trots allt.





Men mest av allt kommer jag ändå att längta och sakna. Sådant som får mig att känna att jag lever. Miss you already, baby. Vi hörs och ses snart! PUSS PUSS! Drick Mythos, ät greksallad och sola inte för mycket. Gud nåde dig om du blir brunare än jag. ;) I sådana fall blir det solmaraton när jag kommer ner. :D










Här har vi ett (still)klipp från filmen Mama Mia som spelades in just i Grekland.














2 kommentarer:

Therese sa...

Ha ha! Weeeee vem KAN bli brunare än dig? Låter som en busy, kul sommar iaf :)

Carina sa...

Ja, vi får väl hoppas på det. :)