Once upon a time

***

måndag 20 april 2009

Some like it hot

Måndagen har nästan gått till sina ända. Puh. Till skillnad från de flesta andra - tycker jag faktiskt om måndagar. Lite i alla fall. Visst utmanar jag snoozen i ignoreringsmaraton, men det gör jag i och för sig varje dag. :)



Kroppsliga aktiviteter som utmattar och bringar fram svett to the max är den största orsaken till extas. Idag var jag dock lite "snällare" än förra gången. Men det pustades och stånkades nog ändå. I höstas började jag med 30 minuters hårdkörning. Sen ca två månader tillbaka är det en hel timme som gäller för att tillfredställa alla inblandade. Fortfarande är det lite för lite flås, tycker jag. Från och med nästa måndag har jag tänkt blanda in fler konditionskrävande kombinationer. Då blir det hett, flämt och förhoppningsvis ett och annat jubel. Detta kommer förmodligen/tyvärr att avskräcka många män. Men som jag brukar säga; man ska aldrig avfärda något man aldrig har provat på. Det bör också tilläggas att de män som har vågat sig på denna form av aktivitet inte har ångrat sig. Inte en enda sekund. Efteråt ligger de - de precis som vi alla andra - som en sjöstjärna på golvet med det bredaste smajlet alla kan tänka sig. Och en bröstkorg som nöjt åker upp och ner. Och ingen. INGEN blir sugen på en cigarett. Kan ni tänka er? ;)


1 kommentar:

Jenny sa...

Kan tänka mig att du fullkomligt kör skiten ur de flesta på dina pass! ;D