Once upon a time

***

söndag 19 april 2009

Bewitched

Ja, då har även denna helg flugit förbi. Tanken var att jag skulle ha kommit en bra bit på väg med mitt radioteater-manus, men det har tyvärr inte blivit så mycket av den varan. Jag förstår inte. Det måste vara min musa som har svikit mig. ;-)

Ibland önskar jag att jag gick på Hogwarts. Jag har haft denna diskussion med Thèrése ett antal gånger, och båda är övertygade om att vi skulle vara utmärkta som häxor. :D Och om Alan Rickman ingår i skolan gör ju inte min önskan mindre önskvärd. Vilken röst. Oh my. Anyway. Tänk vad mycket skulle bli enklare/roligare med en trollstav, Ugglor som kommer med posten (istället för inkompetenta postispär i Falun) tavlor med levande motiv, osynlighetsmantlar (MYCKET användbar), Quidditch på Harrys istället för fotboll (haha), flyttnycklar, samt alla möjliga besvärjelser osv. Visst är jag medveten om flera nackdelar. Exempelvis att bli tvungen att dras med en mycket avancerad och utpräglad antagonism, bli utsatt för besvärliga besvärjelser och....ja, möjligtvis en ökad risk att stöta på eldsprutande drakar eller råka i klorna på ett snorigt troll då och då. Men vid närmare eftertanke; skräcködlor och andra demoner finns det även bland mugglare. Med en gnutta fantasi kan en hel mytologisk värld uppenbara sig mitt framför ögonen. Idag när jag var ute på min dagliga joggningtur mötte jag en "blobb".


Back to reality. Åh. vad jag önskar att jag hade en trollstav...




2 kommentarer:

Thérèse sa...

Mmmmm Snape :)

Gah! Jävla Hogwarths som slarvar bort antagningsbrev!

Carina sa...

Oförlåtligt!