Once upon a time

***

fredag 17 april 2009

Fitness

Idag har jag - utan överdrift - tillbringat över 10 timmar på gymmet. Det var ytterligare utbildning på våra maskiner samt lite fria tyngder. Ni som brukar träna på gym vet ju att vi har en hel del muskelgrupper. Jag ska veta vad alla heter. Både på lekmannaspråk och latin. OMFG. Jag som trodde att det räckte med att säga; nu ska vi träna rumpan. För de flesta duger det, men det ska vara bra att veta de latinska namnen eftersom de ingår i läran om anatomi. Förutom de läskiga latinska termerna fick jag även lära mig en massa nytt om aerobisk träning. Konditionsträning är ju den delen av träningen som jag har mest erfarenhet av och det var otroligt kul/intressant att få veta lite mer om det; Fettförbränning to the max. Beach 09 here I come.

Inga kommentarer: