Once upon a time

***

lördag 23 februari 2008

KISS and tell

HAHAHA

Bra inledning på en blogg :D. Men det är iaf ett ärligt utlämnande från min sida.
Tyckte dessutom att det passade bra in på ett lördagsinlägg. Framförallt denna sköna lördag. Fick ju tag på KISS-biljetter igår. Vägen dit var snårig och svettig. Tur att jag har mycket hår på hövve - annars kanske jag skulle vart flint vid det här laget. Menmen....ingen annan kom till skada iaf. Huvudsaken....bara. HAHA.

Yesterday....dam-dam-dam-dam-dam-dam-dam-da-dam

Jobbade i Örebro som Alfons Åberg. Vi körde de två vanliga showerna; Hemlige Mållgan och Det spökar, Alfons Åberg.
Ungar kan vara rätt roliga ibland. De är så...spontana. Annars är jag inget stort fan av barn. De både luktar och låter illa. Föredrar djur. Även de som luktar och låter illa. Men självklart finns det barn i min omgivning som är sjuuukt bedårande. Älskar dem mkt. Oftast iaf.

På kvällen bar det av mot Kaserngår´n. Trodde att jag skulle hem till Simon, men hamnade hemma hos en trevlig tjej vid namn Frida.
Jimmie, Simon och jag smet över till mediehuset för att titta på filmen som jimmie fotat, jag och simon skådespelat i. Det var....roligt. HAHA. Jani irrade runt på Kasernen under tiden.
Strax efter det dök även David upp på festen. Nästan hela järngänget samlat. Fattades några bara. Men men...Jag såg till att utbringa ett hot...eller ett LÖFTE, menar jag. Vilket löd: "Gud nåde den som inte kommer på min inflyttningsfest. Den kommer jag att personligen ta itu med!!". BASTA!

På Kåren träffade vi på ännu en ängel från manus. Jari. Lyckades - tillsammans med Davids hjälp - att övertyga Jari att läsa manus 2 med oss i höst.

Den trevliga aftonen på kåren avslutades med en lika trevlig - men aningen tröttare - efterfest på kasern. Denna gång var det Jani som biktade sig. Jag spelade ett spel som heter You Tube. (haha)

Denna myslördag har hittills bestått i lite slapp och lite motion. Jag power-walkade tillsammans med erik runt omkring i Falun. Letade efter fina saker att fotografera. Solen sken och våren känns inte allt för långt borta. Men orka när orka-nen härjar. Gick hem, drack kaffe och glodde på Allram Est istället. HAHA! En underbar personlighet. ABABA.

NU ska jag laga till lite marinadindränkt fläskfile, ugnsteka lite potatis och göra en avokadosallad. MUUUMS. Till efterrätt blir det kaffe, konjak och glass med lite krossad choklad i. Lyx och flärd står på menyn.

Gårdagens jippie: "Allllright Stockholm!!! You wanted the best. You got the best. The Hottest band in the world...KISS!!!!"

HojHoj

Inga kommentarer: