Once upon a time

***

söndag 8 november 2009

sunday bloody sunday

Efter ett par softa dagar i Ludvika är ekipaget tillbaka i Falun. Det fick mig att inse hur bra jag ändå trivs här i Falun. Att åka till Ludvika känns, på många sätt, som att resa tillbaka i tiden, samtidigt som det känns som att tiden står stilla. En mycket paradoxal upplevelse.


Just ja! Idag kom jag på att jag vill ha ett runt hus. Ett sådant som Muminfamiljen har. Eller som kyrkan på ön Islay (Skottland). Den är rund. För att Djävulen inte ska kunna gömma sig i något hörn. Jag vill ha ett runt hus för att slippa dammet i hörnen. Om det håller Djävulen borta också är det en självklar fördel. Varför har ingen tänkt på det förut?
Det kan iofs bli problem med att sätta upp tavlor....Aja.

Nä, nu blir det röj.

Häpp Häpp

Inga kommentarer: