Once upon a time

***

tisdag 24 november 2009

Hang down your head, Tomten

24 november. En månad kvar, med andra ord, till julafton.

Förra året fick jag, den bokstavligt talat STORA, äran att vara tomte. Det är en way more avancerad arbetsuppgift än man kan tänka sig faktiskt. Barn är smarta små varelser. Jag blev tack och lov inte avslöjad - men flickebarnet var då bara vid 2 års ålder. I år är hon 3år - men 5 år klokare. Jag tror vi blir tvugna att göra ngt år Tomtens aningen trötta anlete. Visserligen såg min tolkning av Tomten troligtvis mest korrekt ut - med tanke på hur jävla gammal Tomten ändå måste vara. Men det hjälps inte när en hel konkarrong av vuxna människor försöker hålla sig för skratt och driver med stackars Tomten så hans röst spricker ut i ett 25-årigt kvinnofniss. I år ska jag bereda mig på att det absolut värsta kan - och kommer att hända. Vad nu det kan va? Det törs jag inte ens spekulera kring. Men jag bjuder ändå på en liten bild tagen sekunden efter en hysterisk, men ngt återhållen skrattatack som bröt ut när Tomten kom på beskök till oss för exakt 1 år och en månad sedan.
What can i say? Det är inte lätt att bli gammal.

Inga kommentarer: