Once upon a time

***

torsdag 26 november 2009

Ett öga rött i det stora blå bland tiggare och komiker



Nu händer det grejer i Falun. Jag var på stan för att införskaffa romanen Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. På vägen möter jag ingen mindre än Magnus Betnér. Jo, han var mindre än jag trodde. Kortare. Anonym och fin. Han ska tydligen ståuppa här ikväll. Anyway. Jag stöter även ihop med en betydligt drygare person; En s.k. välgörenhetsmänniska. Jag hatar dom. Han lyckades stoppa mig men lyckades inte förklara vad det var han tiggde pengar för. Han visade mig ngn lista över människor som hade skänkt si och så mkt pengar. (men till vad?) Sen avslutar han med att säga; This many people have been nice today. Are you nice? I HELVETE HELLER! Nej, så sa jag inte. Men såg kanske ut att vilja säga så? Jag sa: I'm sorry. Och gick. Hans ansikte förvreds till ngt åt det demoniska hållet. Kanske vilar en förbannelse över mig nu. Time will show.

Nåväl. Efter det mkt upprörande mötet gick jag till Film och Fabel och hyrde den mkt omtalade franska klassikern; Le Grand Bleu. Luc Besson är regissören och har gjort tidigare filmer som fantastiska Leon och Nikita. Herr Besson kommer till Tv4, ,imorgon. Missa INTE det!

Inga kommentarer: