Once upon a time

***

måndag 22 mars 2010

Lediga dagen

började vi med att ta en powerwalk innan frukost - Lovely! Älska morgonpromenader! Det kommer jag och min norska kollega Kine ta med oss till Gran Canaria. Alltså jag blandar REDAN svenskan med norska ord. Det är så daelig. ;) (osäker på stavningen än, dock). Haha - vi får väl se vad jag kommer hem med för språk. ;D Vi har bestämt oss för att gå spanskakurs också tillsammans med en tjej som heter Anna. (Min härligt spontana rumskamrat) Hon ska också jobba på Grancan, men på ett lyxhotell - Sunwing Prime. Jag kommer också att ta dykarcertifikat - Det som jag ALLTID har drömt om!!! Det här kommer att bli så grymt.

Människorna här är helt fantastiska. Alla är så duktiga - OCH ödmjuka inför oss som gör det här för första gången. :) Det kommer att bli sorgligt att åka ifrån de som ska vara på andra destinationer.

Showschool-gänget befinner sig också här på Mallis för tillfället, så jag har fått lite ansikten på några av dem som kommer att arbeta på Grancan. De ska nog uppträda för oss i kväll. Det ser jag fram emot. :)

Jag saknar er där hemma och ser fram emot att få träffa er igen innan jag drar "på riktigt". Jag orkar knappt tänka på separationsångesten som jag kommer att drabbas av. Den har kommit redan, men jag försöker att ignorera den. ;)

Imorgon ska vi köra ett pass som heter Power. Det är som Bodypump = sjukt jobbigt. Jag och en tjej som heter Ida har aldrig instruerat i ett sådant här pass, så vi kommer förmodligen att dö lite grann. Men enligt de som är rutinerade sunwingare, är det bättre att ha dansen som grund och lära sig styrkan än att gå från styrkan till att lära sig dansen. Det är ganska logiskt eg.

Jag har fortfarande inga bilder att visa, men det kommer nog upp några sen när jag kommer hem.

Ha det så gott, snart ses vi!

Adios amigos

Inga kommentarer: