Once upon a time

***

måndag 21 juni 2010

Vintersäsong?

När sommarsäsongen just har stabiliserat sig - ja, då är det dags för att förbereda sig inför vintern. Höst- och vinterkollektionerna pryder alla skyltfönster, tidningar, Fan och hans moster. Lite samma sak sker när man ska söka säsongsjobb. Just nu är vi mitt uppe i sommarsäsongen och förebereder oss för midsommarfirandet här nere. Samtidigt är det dags att fundera över vad vi ska pyssla med i vinter. Vi har några dagar på oss att skicka in en ansökan, men jag skickade in min redan idag. Jag och Erik har ju redan pratat om att söka till Thailand...



Här ovan ser vi en bild som är tagen ngnstans i Tahiland - (Phi Phi). Det ser bra härligt ut, inte sant?

Det finns också möjlighet att söka sig till Egypten(!). Ett nybyggt resort- och waterworld i kombination av Sunwing. Det låter ju ganska festligt va? Men lite oroväckande att jobba i ett arabland kan tyckas...Eller är jag bara fördomsfull? Någon som har "koll"? En annan nackdel med Egypten är att säsongen börjar i februari och slutar i oktober 2011. Vi har ju planerat att hålla oss hemma i Sverige nästa sommar....PROBLÄÄÄM! ;)
Jaja, nu ska jag inte tänka så mye mer på detta - utan bara befinna mig här och nu.
Hasta Luego mi amigos!

1 kommentar:

Jenny sa...

Har varit i tunisien och där var araberna en riktig pain in the ass, och har hört av andra att dom är av ungefär samma kaliber i Egypten. Men det kanske är annorlunda om man jobbar där, I don't know :)