Once upon a time

***

onsdag 30 juni 2010

Med order från Sverige...

...Eller Vaxholm, närmare bestämt - flinkar jag in med ett litet inlägg. En aning oplanerat, men fortfarande ett inlägg. Läs och njut. ;-D

Idag är det onsdag, vilket betyder "aktivitetsfri dag" på Sunwing. Men det betyder också att vi är L E D I G A. I vanlig ordning tog vi en sovmorgon som heter duga; Klockan 10.00 på sekunden (Japp, så är det.) slog vi upp våra blå och gröna. Dagen har spenderats på stranden samt i hemmet med golvmoppen i högsta hugg. Vi slog också till på stort idag vad gäller middagen - köttbullar, potatismos och lingonsylt. "Husman när den är som bäst", som en mkt vis ung dam sade. ;)

Jag har också kuckilurat lite på ett par manusidéer. Det känns oerhört kul och skönt att ägna sig åt skrivandet på ett prestationslöst och obajsnödigt vis. Bered er på mästerverk där hemma....;)

Nåväl. Kvällen ägnades åt att kolla på några gamla avsnitt av 100 höjdare. Det är faktiskt bland det bästa med att jobba utomlands - man har datorn och externa hårddiskar fyllda med sina favoritfilmer- och TV-serier. Den bästa TVtablån man kan tänka sig. Vad som, om möjligt, är ÄNNU bättre är ju att ALLA säsongare har sina datorer fyllda med ditt och datt - sådant som en annan inte har. Det är rena rama julafton att byta lite skit med varandra. Vi har bland annat fått True Blood¨- säsong 1 och 2; en serie som jag aldrig skulle få för mig att se hemma. Men nu ska jag det. Alla är sjukt besatta av True Blood här nere. Det måste ju bara undersökas. :)

Nej, tack för nu. Imorgon är det ny arbetsvecka igen. Let's rock!

Hasta luego

2 kommentarer:

Jenny sa...

Klok kommentar det där! ;) Men se True Blood, en riktigt bra serie. Jag är inte alls mkt för vampyrer men den serien är grym. Och Skarsgård går inte av för hackor heller direkt... ;D

Elin sa...

Vad kul! Nu vill vi ha minst ett inlägg varje dag - ett i veckan går också bra :)haah