Once upon a time

***

tisdag 15 juni 2010

Tengo algunas metas a lograr durante mi tiempo aquí. Uno de ellos es para aprender español

...Se på den, ni där hemma! ;)

Jag har satt upp ett X antal mål som jag ska försöka uppnå under min tid här nere. Tanken har ju hela tiden varit att jag ska utvecklas mycket, så det vore ju riktigt ledsamt om jag kom hem utan att känna att jag har kommit någonvart. :)

* SPRÅK är ett utav målen. Jag SKA lära mig att tala spanska. Och med tanke på att jag inte kunde mer än att be om "en stor starköl" när jag kom ner, så har jag redan lärt mig "massor". Ja, i förhållande till vad jag kunde innan, alltså. ;) Ett gott tecken på att jag går i rätt riktning iaf. Men vad jag inte riktigt hade i beräkningen innan, är att jag även lär mig både norska och lite danska var dag. Två extra språk på köpet är inget jag tackar nej till direkt. När jag träffade min norska kollega Kine för första gången så förstod jag inte mye ;) alls av vad hon sa - nu förstår jag hur bra som helst. Kann t o m snakke lit norsk. ;) Danska är jag inte riktigt lika bra på än, men jag förstår betydligt mer nu än när jag kom ner. Positiv riktining även där då. :)

* Ett annat mål (som eg inte var ngt mål från början, men som ändå är ett bra mål) är att jag ska våga lite mer. Det målet sattes upp då hela gänget åkte till Aqualand för några dagar sedan. Jag är livrädd för alla läskiga vattenbanor som kan slunga en både hit och dit. Men jag vågade mer och mer under dagen. På slutet av dagen vågade jag t o m åka "fritt fall". Det var ett rör som gick rakt ner i bassängen - man flyger alltså rätt ner några meter. Det var sjuuuukt otäckt - MEN jag vågade. Riktigt stolt är jag över mig själv. :)
Jag har vågat ta mig an den klassen (FLOW) som jag till en början tyckte var riktigt jobbig (mentalt) att instruera i. Men med stöd från kära Kine har jag nu tagit tag i saken ocn instruerar numera även i FLOW och jag ÄLSKAR det! Det är favoriten (näst efter vattengympan då da;))

* Att ta dykarcertifikat. Vi har ett dykcenter alldeles där vi bor, så det är bara en tidsfråga innan vi offrar ett par dagar på stranden för att bli certifierade dykare. :)

* Att spara pengar. :) Det går inte riktigt hand i hand med mitt föregående mål, men där har jag givit mig själv lite dispens. Stödet får jag ju självklart från min blivande man: Joakim Von Anka. ;)

* Att skriva ett manus. Redan påbörjat...:)

Ja, det var nog allt. Iallafall hittills. Jag måste försöka avverka de mål jag redan har satt upp innan jag tar på mig alldeles för mycket. Då kanske det inte blir så mycket alls. :)

***************

Idag hag jag klippt mig också (bröt mot spara-pengar-målet) men det var VÄLDIGT välbehövligt. Dessutom är det billigare här än hemma. Jag är supernöjd med håret. :) Och imorgon tänkte vi ta en tur till Las Palmas för att bara strosa runt lite och ha det gott.

Har DU några mål som du ska uppnå under det här året? Berätta gärna!

Gracias de antemano! Hasta luego - Ciao!

1 kommentar:

Mamma Milla sa...

Låter som du trivs där nere Carina! Knappt nå avis alls =)