Once upon a time

***

torsdag 10 juni 2010

Jösses Amalia

...vad håret slits här nere! :S

Jag är så himla trött på mitt hår nu och har seriöst funderat på att göra en Britney. Men jag avstår. Lovar. Även om det är sjukt lockande för tillfället. Dels är det aphett dag ut och dag in. Nätterna bringar inte särskilt mycket svalka heller. Kvalmigt 3000 miljarder. Inte ok om man har en hårman som é moi. Men det slits, somsagt, oerhört mkt på håret här nere. Saltvatten och sol om vartannat. Jag färgade över mitt älskade röda hår med svart för att det skulle passa bättre i solen. Men solblekt svart hår är inte heller särskilt klädsamt. Min naturliga hårfärg börjar närma sig den blonda färgskalan - sakta dock, men säkert.

Nu har jag bokat tid hos frisören och ser oerhört mye fram emot det. Jag hyser eg agg mot allt och alla som kallar sig för frisörer då jag alltför många gånger har blivit hysteriskt besviken gång på gång. Men nu bryr jag mig ärligt talat inte - Gör vad du vill - det kan iaf inte bli värre. Ialla fall vad jag hoppas. Tanken är i allafall att ljusa upp håret -eftersom solen vägrar låta mig ha mörkt. Det ska bli intressant att bli blondin igen. Man får passa på när det ändå "inte går" att ha det på något annat sätt. :)



Så här blond var jag för några år sedan. :) Finns dock inte så mkt bildbevis på det - men några av er minns nog. Vi får väl se hur det blir på tisdag då domedagen är. Håll ögon och andan!

Hasta luego!

1 kommentar:

Jenny sa...

Då kanske du oxå är blondie då när jag kommer i augusti?! :D