Once upon a time

***

söndag 20 juni 2010

vilken apa som helst får skriva memoarer theese days.

I onsdags begav vi oss till Gran Canarias huvudstad; Las Palmas. Vi åt och drack mycket gott. Och vi shoppade nästan inget alls. Bara ett par filmer till mig och en flaska blended whiskey till Erik. Guldstjärna till oss. *

En (av de många) fördelarna med att arbeta som fitnessinstruktör är att jag kan unna mig godsaker då och då utan att få dåligt samvete. Därför kan jag också bjuda på denna ganska osmickrande bilden av mig själv och min mun. Passa även på att kolla in mitt "nya" hår - nyklippt (ca 10 cm). Den som är RIKTIGT skarpsynt kan också se att mina ögonbryn faktiskt finns där i den övre delen av ansiktet. De har bara blekts så in i bängen - och jag vågar inte färga dem. ÄVEN om SPA-tjejerna insisterar på att det kommer att bli fint. Jeg vet ikke jeg! Men är man säsongare så ska man väl försöka vara det fullt ut - nämligen prova alla möjliga konstiga saker - ja sånt som jag (förmodligen) aldrig skulle fått för mig att göra innan jag kom hit. Färga ögonbrynen är en av de sakerna...My God in heaven! Gör inte bara old and (or) wierd people det? Jag tänker bara på gamla lärarinnan på mellanstadiet- Brajta Huggorm kom alltid till högtiderna på skolan med ett par väldigt färgade ögonbryn som dessutm matchade färgen på huvudhåret... Men vad har detta med saken att göra? Anyways!




Här ser vi min blivande man - Joakim Von Anka - även kallad Erik - med sin nyinköpta Islay mist. ;)

Restaurangen vi sitter vid är en mycket trevlig liten Bodega med en mkt trevlig personal. Hasta Luego!

Om man inte gillar Paella eller Tapas så bör man inte hoppas på några större gastronomiska uppelevelser i Spanien - men en och annan restaurang gör dödligt gott kött! Herreminskapare alltså! Denna är en utav dem. Bloody good!


Nej, vet ni vad!? Nu ska jag ta och slå mig ner framför en film eller fortsätta läsa de riktigt underhållande och välskrivna memoarerna av ingen mindre (apa) än: Cheeta!

1 kommentar:

Jenny sa...

Fiiint hår på dig, men allt klär ju en skönhet ;)