Once upon a time

***

torsdag 13 maj 2010

Torsdag är den nya måndagen



Jag har ju bara visat hur det ser ut utomhus på min arbetsplats, så här kommer ett par bilder från SPA:et där jag jobbar.
Det är väldigt lätt att bli dagvill här nere då våra arbetsveckor börjar på torsdagar. Onsdagar är transferdagar och då är vi lediga. Vår andra lediga dag är lördag, så vi jobbar två dagar - ledig en dag. Jobbar tre dagar - ledig en dag. Tiden går mkt mkt fort här. Det är helt sjukt! En arbetsdag mellan 8-18 svischar förbi som ingenting. Jag tror aldrig att en arbetsdag har gått så snabbt i hela mitt arbets- och skolverksamma liv. Vi får se hur länge det håller i sig här nere...
SOm flera av er vet - lider jag av seperationus ångestus - den värsta sorten. Det är väl den enda nackdelen med det här jobbet. Först skulle jag lämna alla er där hemma. Angst, angst, angst. När den angsten hade lagt sig så trodde jag att jag skulle få slippa den ett tag nu framöver. Men tji fick jag! Jag hade ju glömt bort att varje vecka när vi får nya gäster - lämnar de gamla oss! Och under en vecka hinner man ta till sig människor väldigt mkt! Jag har redan haft separationsångest från ett dussintal underbara människor! Och mer kommer det att bli. Hujedamig! Men jag antar att det är nyttigt. Livet består ju av väldigt många hej och hej då. Men vad man ofta glömmer är : Vi ses snart igen! Några kommer jag att hålla kontakten med. Det är så himla kul! Jag lever på det. :)
Efter jobbet idag gick jag hem till Linda (som bor i vår gamla lägenhet) och spelade kort med henne, Helena aka Victor och Mia. Vi spelade N*** och President; Mkt roligt kortspel!
Men nu är jag fett trött - Buenos Noches. Hasta luego!

Inga kommentarer: