Once upon a time

***

fredag 28 maj 2010

Tapas och tappad aptit


Erik var gullig och bjöd mig på Tapas häromkvällen. Tapasen var dock inte så gullig dock; - bläckfiskarmar med sugploppar, friterade krabbklor och musslor.....Till saken hör att jag var så Djävulskt hungrig att jag höll på att äta upp mig själv inifrån. På bilden ovan ser ni det oslagbara ansiktsuttrycket som inte ens en blind skulle kunna missa - min besvikelse vibrerade i luften. Jag hade nog väntat mig en spansk variant av tacos, tror jag - plockmat. Vilket det visserligen också var...men bläckfiskarmar med sugploppar ligger inte så högt på fröken Anderssons matlista, om man säger så. Nå väl...

Det fick lov att bli en efterrätt som dessutom kändes helt rätt! Jag ville ha en enkel glass med lite jordgubbar och Erik ville ha en Irish coffee - tomteblossen kom på köpet! Vi kände oss riktigt turistiga när de kom med dessa raketer mot vårt bord....jösses...haha....Se så nöjd jag ser ut efter den tidigare matfadäsen...:)
Just nu sitter jag hemma på balkongen, äter lite russin, dricker con gas agua (kolsyrat vatten) och ska just till att läsa klart boken; Staden som slutade andas. GRYMT spännande.
Ledig dag imorgon - gissar på att det blir stranden som gäller då. ;)
Ha det! Hasta luego!

Inga kommentarer: