Once upon a time

***

torsdag 6 maj 2010

Hola!

...säger jag ungefär 100 gånger om dagen. Minst. I Spanien hälsar man verkligen på ALLA man möter. Oavsätt hur många gånger man går förbi samma människa om dagen, så säger man; Hola! Det är inget som en vanlig herdelig svensk är van vid direkt. Men jag kom in i det direkt och nu hälsar jag på allt och alla dagarna i ända. Det känns så himla trevligt också. Naturligt dessutom. Jag har verkligen fått se oss svenskar med helt andra ögon, bara genom att vara här i tre veckor. Imagine vad jag kommer att lära mig om oss svenskar under hela säsongen. ojojojoj. ;) Det är så intressant att betrakta svenskarna som är här på semester; De stirrar verkligen ner i marken varje gång de möter en människa. Men jag klämmer i med ett starkt; HEJ HEJ!! De rycker till, ser förvirrade ut, ler lite nervöst och säger...öhhh hejhej....Men så dagen efter är de OK att hälsa på varandra. För då "känner" vi ju varandra. :) Mkt intressant.

Idag hade jag också fotboll som aktivitet. För alla som är över 15 år. Fyra killar visade intresse och de beslöt att jag skulle stå i mål och båda lagen skulle skjuta mot mitt mål. Så jag var alltså båda lagens målvakt. Lite skitzofrent, men det gick bra. :) Till en början var jag liivrädd för deras hårda skott, men efter en stund så kom gamla fotbolls-carina fram. Jag tror att de blev lite imponerade av mina fotbollsskills. Jag antar att jag inte ser ut att ha spelat i ett damfotbolls-lag. ;) A devil in disguise. Mycket kul var det. Ser fram emot när vi anordnar matcher då personalen möter gästerna. Det kan tydligen gå riktigt hett till. SJUKT KUL!

Alldeles strax ska jag träffa kollegorna för att käka mangokyckling. Det ska bli riktigt najs.
Så long så länge. Hasta luego!

Inga kommentarer: