Once upon a time

***

onsdag 13 januari 2010

Det är den 8 januari

Jag fyller år och ska ha ett kaffe- och teparty. Alla mina vänner är här hemma i min fina lilla lya. Den enda vi väntar på är det andra födelsedagsbarnet; Ingen mindre än David Bowie. När han väl kommer innanför dörren, blir han genast uppassad. Naturligtvis. Framförallt av min söta, fina groupie-vän; MissJo.

MissJo - OMG, David! You've been in the showbiz like forever, havn't you? Well, since the seventies, at least.

/.../

MissJo - Let us hear "Life on Mars". Please!!!

/.../

Själv går jag runt och funderar över om Bowie vill ha kaffe eller te. Jag resonerar som så att eftersom han är engelsman så bör han ju föredra te. Han frågar om jag vill ha lite hjälp. Det är ju faktiskt inte bara jag som ska jobba på VÅR födelsedag. Samtidigt informerar han mig om att han vill ha kaffe, häller han upp mjölk ända upp till kanten på muggarna.
Förvirrat försöker jag få i några droppar kaffe i muggarna. Dörrklockan ringer. Vem saknar vi nu då? Jag tar tag i handtaget, öppnar och.....vaknar.

I min hand har jag mobiltelefonen i min hand. Snooze....Snooze.....SNOOZE!

*****

I had this dream tonight. I dreamt that David Bowie and I had a birthday/teaparty in my apartment. Much could be said about that. But... my advice to everyone who's gonna invite him to their home; He prefers milk with a little bit of coffee. That's all for now.

So long, and thanx for the fish!

Inga kommentarer: