Once upon a time

***

måndag 2 augusti 2010

Ditt och datt

Ännu en dag lider mot sitt slut här på Gran Canaria. På ett vis känns det som att vi har varit här i bara några veckor, men på ett annat sätt känns det som att vi har varit här hur länge som helst. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men försöker: (lite slarvigt och luddigt) - Det känns som att vi lever i en bubbla. Världen utanför exsisterar, men är oåtkomlig för oss - och vi är oåtkomliga för er. Ja, såvida ni inte bokar en resa hit såklart. :)

För mig känns det som att tiden i Sverige stannade just i samma sekund som jag åkte därifrån. (vadå världen kretsar inte bara kring mig?) Det innebär att det fortfarande är den 14 april och klockan är ungefär 06.30 i Sverige. Märklig känsla och tanke, men den är sann OCH intressant. Kanske.

Förmodligen är det en mix av en känsla och vad jag önskar att det egentligen vore - då jag har missat en hel del i Sverige tack vare att jag befinner mig i den här bubblan. Min lillasyster har både gått och gift sig, samt blivit med barn. Jag fick varken se bröllopet eller kommer inte heller att få se magen växa. Live. När säsongen är slut här nere är hon i princip redo att föda. Så jag får vara glad för det iaf. :) Såvida det inte blir vintersäsong för oss då.....Men den dagen den sorgen.

Men den här bubblan bringar självklart en massa bra saker. Vi utvecklas ständigt på alla sätt och vis. Idag fick jag t ex höra ngt som gjorde mig jätteglad! - Jag har tydligen utvecklats väldigt mycket som instruktör under den här tiden. Visst är jag medveten om att det har hänt en hel del, det är ju som sagt ett nytt sätt för mig att instruera på. (förkoreograferade klasser) Men det känns alltid bra att verkligen få höra det utav ngn utomstående. Självkritisk och hemmablind som man är. :)


Vad beträffande mitt skrivande på manus så finns viljan där. Extremt mycket - men det kommer inte fram så mycket på pappret. Jag ritar mest figurer som jag hoppas ska väcka idéer. Det blir mest gamla pensionärer som stapplar sig fram på käppar och annat. Vi får se vad det leder till. :)

Ha det så gott där hemma - Hasta luego!

Inga kommentarer: