Once upon a time

***

torsdag 22 april 2010

Låt den rätte komma in...

....bör det stå på vår ytterdörr!

Det är ett riktigt lotteri vid varje tillfälle som den ska öppnas. Framförallt utifrån. Jag stod nämligen och försökte lirka upp dörrfan i över en timma INNAN jag gav upp. Vi har ett par svensknorska grannar som försökte hjälpa mig, men de sa att det förmodligen är en omöjlighet. De har tydligen haft mkt problem med låsen i huset!!!! Och det är olika ägare på varje lägenhet, så de kunde inte hjälpa mig med nå nummer till ngn vaktmästare heller. Det var bara att ta sitt pick och pack (100 kg kändes det som efter vattengympan, flowen och power-stepen) och gå tillbaka till jobbet för att försöka få ngn hjälp. Men ingen av de personerna som ev skulle kunna hjälpa mig med ett litet telefonnummer - var anträffbara. Med tusen blåsor under mina fötter fick jag gå tillbaka till lägenheten och prova igen. Den här gången hade jag Eriks nyckel med mig. Guess what!! Nyckelhelvetet gled in och i princip vred om sig själv och öppnade dörrfanskapet! Gissa om jag la mig ner och kysste golvet? Min nyckel måste vara sjukt rutten - kasseras! Anyways. Nu är jag hemma iaf...And i'm never going to leave my castle again!

Oja! Jag hade mitt allra första vattengympa-pass ever idag! Det var sjukt kul! Men jag var otroligt nervös innan! Visste inte om jag skulle spy eller låta bli. Jag lät bli. De som deltog såg riktigt glada ut också - så jag antar att de gillade det (även om det är ett riktigt jobbigt pass - svetten bara rann på mig)

Tack vare vulkaniska utbrott har vi typ inga gäster på hotellet. Inga som ska vara här iaf. De som är här har förflyttats från ett annat hotell och väntar bara på att få åka hem. Vi vet än så länge inte när det ska kunna komma nya gäster igen. På grund av detta kaos har cheferna beslutat att fitness/SPA och miniland ska få tre semesterdagar! WOHOO! Showartisterna måste jobba då de underhåller på kvällstid. Men på lördag är alla lediga ändå - så då ska vi ta en båttur ngnstans ut i atlanten. Hoppas på att få se lite delfiner (och hajar?!).

NU ska jag ta mig en extremt välbehövlig dusch och ett extremt jävla nödvändigt och välbehövligt glas vitt vin ute på balkongen. Jag tar med mig en bok ut.
Bör jag tillägga att jag inte törs stänga igen balkongdörren?

Hoppas att ni har det gott där hemma. Och att det inte snöar allt för mkt mer. Jag tänker på er!

Adios amigos!

Inga kommentarer: