Once upon a time

***

lördag 10 april 2010

Ja ä från Dalarna ja

FY H-VETE vad drygt det är att flytta! Om inte flytten till varmare breddgrader fanns att hägra över, hade jag nog lagt mig ner på golvet i den tomma och ekande lägenheten och DÖTT!; - Möglat och flytit ut under mattan för att sedan ställa till förtret för nästkommande hyresgäster. Förrästen har nog mina energier redan satt sig i väggarna - självklart mestadels positiva eneriger. (En skrattande vägg är åtminstonde en glad vägg!) Dock har ett och annat vansinnesutbrott spritt sin lava lite här och där under flyttstädningsdagarna. Jag ska åka in en extra sväng i morgon och putsa för mitt liv - OCH för säkerhetens skull.

Well, well, well. Vad gäller packning - Jag är totalt omdömeslös. 40 kg is allowed. Wish me luck! And that's all I have to say about that....


Jag stryker och stryker i hopp om att platta ner alla extremt nödvändiga toppar, klänningar, skor (nej inte skorna), för att de ska ta sån liten plats som möjligt i väskan. Tanken är iaf god.


Alltså vad är det med oss svenskar och vårt skumma förhållande till vår svenskhet? Här hemma i Sverige åtrår vi bara övriga världen och hånar oss själva "typiskt svenskar". Men när vi väl kommer utomlands, ja då spar vi inte på krutet vad beträffande nationalism och tom patrioism. Bikinis i blågult, badshorts i blågult och svenska sånger, visor och ditten och datten. Och det värsta av allt - det som eg strider mot en oskriven svensk lag - Vi pratar MED varandra - FAST vi INTE KÄNNER varandra. Stolligt folk. Men kul är det. :)

Jag beter mig visserligen likadant som Dalkulla, när jag tänker efter. I Dalarna är jag en mkt stolt Dalkulla, men i Stockholm - Då är jag en så jäkla stolt Dalkulla att jag skulle kunna strosa runt i en folkdräkt och sjunga Dan Andersson-visor på NK. Exotiskt värre.


Anledningen till att jag reflekterar över detta i detta nu är för att jag fått ett obotligt sug i "vill-ha-tarmen" efter dessa

Jag tror banne mig att det kan bli ett sådant här inköp i dagarna - om tiden finnes, vill säga. Jag kommer att känna mig så stolt, snygg och ball när jag strosar runt som en äkta Dalkulla på Gran Canarias gator i ett par äkta Dalaträskor. Jajjemen!

So long så länge and thanx for the fish!

1 kommentar:

DiabloSTH -- Twitter sa...

Tjenare!! Hoppas det e bra. Drar du snart? Kommer det bli kul? Ja.. det tror jag i alla fall. Du får köra hårt därnere. Ta vara på tiden där och jag önskar dig lycka till. Se till att sköta om dig bara.
Annars mår jag bra. Rockar så där bara.. Mer av den varan längre fram. Hörru tjejen... Du ger väl inte upp bloggen när du e iväg va? Kommer bli kul o se hur det går. Ha det så länge. Kram