Once upon a time

***

tisdag 9 februari 2010

Mission impossible

En mycket luddig och akademisk flumkurs pågår just nu. Samtidigt är den "branschenlig". Ett projektarbete som ska göras i tre olika nivåer. Som om det vore på riktigt, som ett skolarbete och så ska det analyseras och kopplas till kurslitteratur och yada yada yada. Lätt som en plätt va? Jag kan väl, utan att överdriva, påstå att det är ganska förvirrande. Ena sekunden gör jag ett jobb. Andra sekunden ska jag förhålla mig till skolans ramar och kanter. Den tredje sekunden ska jag analysera vad jag just gjorde. Det ska bli intressant att se hur det hela slutar. Både med min hjärna och vårt projekt. Men vi är ett bra radarpar, jag och MissJo. We fix, We fix.

Projektet är baserat på mycket avancerad teknik i form av greenscreen, specialeffekter och annat fräsigt i sann Burtonanda. Spännande va? En liten problematik i det hela, men ack så rolig detalj, är att varken jag eller MissJo behärskar tekniken ö h t.....Hur ska det här gå?

Tycker du att det låter spännande att följa mission impossible, online? Ja då ska du gå in här och läsa dagligen ända fram till sista mars, typ. (Med reservation för att annat tjaffs kommer att dyka upp emellanåt)

Well, So long så länge, and Thanx for the fish!

Här nedan kan ni se en trailer från Burtons senaste film;



Watch Video Alice in Wonderland Trailer 2010 - The best bloopers are a click away

Inga kommentarer: