Once upon a time

***

onsdag 3 februari 2010

Carina ser rött

Denna dagen började med ett bångstyrt hår som vägrade rätta sig efter mina bestyr. Fruktansvärt irriterande. Det blev inte bättre av att ha en vansinnigt tråkig föreläsning om ekonomi, företagande och annat tjaffs. Jag vet att det är viktigt - men FY FAN VAD TRÅÅÅÅÅKIGT! Det står jag för. Aldrig har filmskapandet känts så vidrigt som idag. Någon producent blir jag aldrig - BLÄÄÄÄ! Byråkrati-äckel!

Jag slår vad om att alla som är byråkrater har ngn form av bokstavssjukdom där egenskaper som flexibilitet, förmåga att improvisera och vara kreativ, lyser med sin frånvaro. Paragrafryttare vars hela värld rasar samman om något - outside the box - inträffar. Och därför njuter de av att sabotera för någon annan.

Min irritation byggdes upp lite ytterligare inne på MAXI. Människor som är i vägen, manglar över sina medmänniskor av ren princip -jag-kan-inte-gå-någon-annanstans-än-rätt-in-i-dig-med-min-tomma-blick. Farliga impulser i min hjärna kämpade hårt för att få utageras. Vilken tur att jag är en normal människa som kan låta impulserna endast förbli mordiska tankar.

Ja må ha färgat rött hår, men jag börjar nästan fundera på om det röda pigmentet har börjat påverka mitt temperament.

Nu ska jag borra ner mig i spikmattan!
So long and thanx for the fish!

1 kommentar:

DiabloSTH -- Twitter sa...

haha.. förlåt men.. du e rolig.
Och röd.. och fin.

Lugn rockbabe.. lugn :)

Monrey