Once upon a time

***

lördag 12 december 2009

someday im gonna be someone

12 dagar kvar till julafton. Och jag har inte köpt en enda julklapp ännu. Men - ingen fara på taket, kära vänner. Jag är förvånansvärt lugn inför detta. Alla ska få sin beskärda del av mig. (inte bokstavligt talat, i promise). Vad som däremot får mig att gå bärsärk i min hjärna är...(m)uppsatsen som inom kort ska vara klar. En kortfilm som ska visas upp för r e g i s s ö r e n DW inom väldigt snar framtid. Den är inte riktigt klar än. Men what the hack. Kniven-mot-strupen-metoden har alltid fungerat ypperligt på mig. Ypperligt är kanske att ta i. Men det har fått mig att prestera bra saker, om jag får uttrycka mig så i jantelagslandet allan-ballan.

Vad har jag önskat mig i julklapp?
Jag brukar inte önska mig saker. Jag tycker mkt bättre om överraskningar. (dessutom ska alla veta vad jag vill ha ändå!!) ;) Men jag var tvungen att yppa, häromdagen, att jag är i (starkt) behov av ett par nya lurar till min iPod. Jag råkade nämligen tvätta sönder de gamla i tvättmaskinen. Men ingen fara på det taket heller. De var rätt dåliga och såna där äckliga saker som aldrig passar i öronen. Nej, jag vill ha såna där stora, feta kanelbulls- Prinsessan Leia-hörlurar. Såna som sitter kvar no matter what! Såna som isolerar och stänger övriga världen utanför mig och min musik. Såna som får mig att känna att jag är med i en film när jag går längs gatorna och hör låtarna som beskriver mitt liv så djävulens bra. Såna vill jag ha. (och mamma, du behöver inte köpa ngra - det är nog redan fixat!)..well, at least i hope so....

Well well well. Jag hade värsta bästa idén om en klapp till Erik. Men det föll bort. Det får bli en födelsedagspresent istället. Han kanske får en ledtråd om födelsedagspresenten i julklapp. Haha - hur elakt vore inte det? Men kul!

Jag har väldigt lätt för att förälska mig i saker. T o m människor, ibland. Just nu är jag helt totally into www.jimcarrey.com
Hemsidan är lika fantastisk som Jim, him self. Det är bara att luta sig tillbaka och njuta.

Vad har NI önskat er i julklapp?

1 kommentar:

Emushka sa...

En iPod Touch och fred på jorden...