Once upon a time

***

lördag 26 december 2009

Det är någon som har tagit en bit av ditt äpple

Ja, då har sista kapitlet ur år 2009 snart skrivits klart. Likt många andra år slutar även detta år med en gnutta syndande. Vi har gjort oss skyldiga till (åtminstonde)en utav de sju dödssynderna - F R O S S E R I.

Julen är nog den enda helgen som lyckas lämna en fulsnygg känslomix av äckel och förnöjelse. Just nu är faktiskt både äcklad och nöjd. Och just i detta nu bestämmer jag mig för att göra något annat nästa jul. Bestiga ett berg kanske. Eller dyka i Röda havet. Eller vad som helst annars.

Bästa med julen var ändå ett halvt om halvt officiellt meddelande om ett bröllop som ska gå av stapeln 2010. Det kommer att bli det vackraste, bästa och härligaste. Juni 2010 kommer att bjuda på tre stora händelser; Min kandidatexamen i manusförfattande, lillsyrrans bröllop och avslutningsvis KISS-konsert på Stadion.

Så fick jag ju en horoskop-bok (stenbocken) i julklapp. 2010 kommer att bli mitt år. I know it!

Inga kommentarer: