Once upon a time

***

tisdag 6 oktober 2009

FRIENDS

idag har jag pratat med två kompisar som jag inte har träffat på år och dagar. den ena (sara) har jag nog inte sett sen vi gick ut gymnasiet (2002). den andra (lisa) har jag nog träffat relativt nyligen, men inte umgåtts riktigt med sedan rolling stones-konserten 2004. förlåt - kiss-konserten 2008.

både sara och lisa är fantastiska människor som jag hoppas kunna hålla kontakten med mkt oftare.

lisa jobbar med mentalt sjuka människor i säter. hon har - liksom jag - ett brinnande intresse för musik och populärkultur i allmänhet. vi brukade skriva låååånga glittriga brev till varandra på gymnasiet. ibland klädde vi ut oss till kiss - tillsammans med camilla och hedvig. vi är båda födda 1983 men jag fyller 8 januari, hon 8 december. när jag fyllde 18 åkte vi till örebro klädda i leopardstrumpebyxor, svart kjol, svart hår och ngn cool rock-t-shirt, för att gå på backyard babies på club idiot. vi kom inte in - eftersom lisa var 17. men vi träffade dregen o company på stan. jag, lisa, dregen och polisongtrummisen fotograferades tillsammans ngnstans mitt i örebro. jag har fotot ngnstans. ska nog se till att scanna in det. sommaren samma år träffade vi dem igen. i borlänge på peace and love. vi var på ett hotell, dregen drog igång brandlarmet och sprang runt i en liten handduk. såna tider....just ja. lisa har en dotter som heter nelly. hon är 6 år.

sara jobbar som cirkusartist i london. deee ni. vi gick estetiska dans och teater tillsammans. jag fick följa med sara en gång på en cirkusträning. jag gjorde några kullerbyttor medan hon hängde i linor, gjorde volter och satt i spagat. då - på gymnasietiden älskade sara -precis som jag gör än i dag - färg och form. hon hade en kort pojkfrisyr som i grunden var blond, men kunde ibland vara rosaröd. sara är den vigaste människa jag känner - hon är så vig att hon kan vika sig ut och in. sara och jag tillhörde samma gäng på gymnasiet. vi var ett gäng färgstarka personer som levde rövare både högt och lågt på högbergskolan mellan 1999-2002. eg kände vi inte varandra så väl - tror vi. vi har pratats vid några gånger via facebook och jag får en känsla av att vi kommer att tycka väldigt mkt om varandra när vi ses - nästa vecka igen. hon är på besök i FALUN.

HÄPP HÄPP

1 kommentar:

Lisa sa...

kortet scannar du INTE IN! ;)
gamla synder måste förbli begravda

haha........ /lisa