Once upon a time

***

måndag 19 oktober 2009

FAN FAN FAN

Döden var tydligen närmare än vad jag trodde. Igår hade jag världens Tsunami-flyt med manuset. Fingrarna smattrade över tangentbordet och idéerna bara slog sig fram över celtx-dokumentet. Nästan alla scener är enbart bildligt berättat (vilket är bra i filmspråk) och dialogen finns där som ngt litet extra. Fint och härligt tyckte min lärare. MEN. MEN. MEN.

Tydligen så har jag tappat bort mig själv lite grann i Tsunamin. Konflikten är inte tydlig - och den konflikt som jag hade tänkt mig (?) finns inte i de scener jag har skrivit. (WHAAAAAAT?) Det värsta är att jag hela tiden har trott att den finns där. Antingen hittar jag på en ny konflikt. Eller så skriver jag ett helt annat manus. På c:a 24 timmar.

Jag tror fasiken att jag är dum i huvudet. Fan.

Inga kommentarer: