Once upon a time

***

onsdag 7 oktober 2009

Den 7 oktober 2000

blev Erik och jag ett par. Jag gick andra året på gymnasiet och Erik hade precis börjat. Vi hade båda spanat in varandra, men utan att känna till varandras dirty minds. Jag minns så väl en dag i skolan. Han satt med sina coola musikpolare utanför musiksalen. Han hade en aukustisk gitarr i sin famn och spelade "I was made for lovin you" när jag gick förbi. Hade jag varit en tecknad figur så hade mitt hjärta bultat ut ur bröstet på mig...*phew*




Idag för nio år sedan hade mina kompisar och hans kompisar anordnat en sammanföringsfest för oss. Jag valde att gå nykter till festen. Hur otroligt det än låter så resonerade jag rätt moget för min ålder (17) ; "han tycker säkert att fulla tjejer är hur dryga som helst". Erik hade säkert också resonerat lika moget om det inte hade varit för att han var så jäkla nervös; "hon är säkert en sån där cool brud. Bäst att supa till lite"...Gud såååå rätt han hade.





Och här ligger vi - ungefär 9 år och 1700 km från festen - genomgått ett par kriser, blivit nyförälskade och nyförlovade. Erik är min klippa, mitt stöd - mitt ALLT. Med Dig är jag lycklig. Jag varken viill- eller kan leva utan Dig. I was made for lovin you!

Inga kommentarer: