Once upon a time

***

tisdag 17 juni 2008

Man saknar inte kon förren hon är på den andra sidan och äter det grönare gräset...

Och vips uppfann jag ett nytt ordspråk. (?)

Jag har inte dansat (el "aerobicsat") på flera månader. Varken som instruktör eller som...ja vad kallar man det? "Utövare"? Strunt samma.

Motvilligt blev jag tvungen att ta en paus från dansen. Jag har alltid kunnat kombinera mina övriga intressen tidigare. Men denna termin gick det helt enkelt inte.

Filmskapandet vs dansskapandet.

Filmen vann med 100-0. Eller nått.

Men igår kväll fick dansen ett eller två poäng iaf. Mitt hem förvandlades till ett litet minidansgolv/gym. Dansshowen som Må Bättre-gänget, "Catgirls", (haha) uppträdde med förra året, satt som ett smäck i ryggmärgen (benmärgen).

Därefter var det pumping som gällde. Armhävningar, situps, puschups osv....Triceps biceps, rumpa, lår, vader, mage, rygg, axlar och nacke. Statiska övningar. Fönstren immade igen.
Antar att det spekulerades utifrån vad som försiggicks där inne. ;)

Jag blev sentimental efteråt. Insåg hur mycket jag har saknat det. Och er. Sofie, Hanna, Jullan och Linda. Jag bröt inte ihop, ni kan vara lugna. Men det var nog inte långt ifrån.

En annan sak som gör mig knäsvag just nu är...Brasilien. *suck*

Nu ska jag traska hem och fortsätta vara mitt fantastiska jag. :D

Kramelikram

Inga kommentarer: