Once upon a time

***

söndag 15 juni 2008

Carina säger farväl till en gammal vän, och Hej till en ny.

Som jag har våndats!

Efter ett X antal glas av rött guld och långa stirrblickar a la Clintan på min nya lilla sak, bestämde jag mig (äntligen) för att ta tjuren vid hornen. Eller snarare pyrajan vid tänderna.
Jag har inte betalat dyra kulor för att leka arga leken. Nej.

Vänta lite. Jag kanske ska förklara vad det är jag har pysslat med...
Jo jag har "epilerat" benen. Alltså INTE rakat. En epilator påminner lite om en rakapparat. Skillnaden är att den inte klipper av håren. Den RYCKER upp dem. Den är nämligen konstruerad med ett antal pincetter som tar hårstrå för hårstrå....

Ja, nu förstår ni kanske varför jag har undvikit att ta tag i detta? Men som jag nämnde tidigare...Jag har inte betalat 1 miljard för att leka sur glo-cowboy. Dessutom är jag fruktansvärt trött på att raka benen. Det är ett så otacksamt jobb. Visst första dagen är det ju skönt. Men redan dag två kan man ana en stubb. Fy fasiken.

Alla orakade feminister får ursäkta mig. Ni har min respekt. Men va fan. Jag är humanist. Och det är fan inte humant med hår. Det är ofräscht och jag har ingen större lust att bli förväxlad med en apa. Ok nu överdrev jag något. Men hår är inte min grej. Så länge det inte sitter på huvet. Där får det gärna finnas massor. Vilket det iofs också gör. Jag är lika rödhårig som en orangutang. HAHA.

Nåväl...tillbaka till epilerings-tjossanfräsan.
Den omtalade och fruktade smärtan som denna lilla pyraja sägs medföra, är enligt mig en överdrift. Visst kändes det. Men inget att gråta blod över. Däremot är det lite tidskrävande. Det gäller att planera. När ska jag visa benen? Tja...det är sommar. Typ varje dag. Så det är bara att epilera på.

Jag kommer inte ha några större problem med att säga farväl till rakhyveln. Och min nya vän, "Pyrajan", kommer tids nog bli min vän. Den är redan på god väg. Det visar sig med tiden om den kan hålla vad den lovar.

Dags för lite kvällsmat.

Tack för att du har tagit del av ett utav ett inlägg utan sexanspelningar. Min forskning har nämligen visat att "osex-iga" inlägg är utrotningshotade i den här bloggen. Nu har vi gjort en god insats tillsammans.

Häpp Häpp

3 kommentarer:

revoltmedia sa...

eftersom jag är hårigare än chewbacca så skulle väl jag också kunna få låna din epilator ? :D

Carina sa...

HaHa!! Med risk för att pyrajan drabbas av plötslig tandlossning? :D

Movieman sa...

Om man får Chewbacca att framstå som skallig är det nog rätt illa. Men så illa är det väll inte ändå?