Once upon a time

***

torsdag 1 januari 2009

Fattar mig kort




Kroppsideal som håller i längden

Jag har länge tyckt att detta tjat om kroppsideal är så fruktansvärt tröttsamt, uppätet och idislat over and over again. Men på nyårsaftonen insåg jag att debatten kanske ändå är nödvändig. Om än ur ett annat perspektiv än vad vi dagligen matas med...

Dressed to kill

Jag står i mitt studentrum och ska glida in i ett "to-die-for-fodral". En svart liten tajt tygbit med en stor och läcker rosett över bröstet. Självklart sitter den P-E-R-F-E-K-T. Nöjd och förväntansfull på vad klänningen....jag menar - kvällen tillbringar ;) , plockar jag fram ett par svarta stayups märkta med storleken "One size -fit all". Jag ägnar ingen avancerad tankeverksamthet åt den ytterst märkliga storleken - eftersom jag tycker själv att jag har en snygg och "bra" kropp. Naturligtvis ska dessa passa mig...

Jag trär upp staypsen på mina ben och blir lite fundersam när jag aldrig kommer fram till den där snygga spetsdelen som ska pryda övre delen av låren. Till slut når jag dit iaf och utbrister WTF!!! Dom är för långa!! Spetsen sitter knappast där den ska - utan skär in både här och där. Förbannad och kränkt sliter jag av mig dem och beslutar att gå barbent under kvällen. Det fick för övrigt avgöra frågan: att gå ut eller att inte gå ut?

Du är vad du mäter
One size - fit all?? Alla giraffer, möjligtvis. Men knappast kvinnor i ca 160-170 cm-klubben. Dvs nästan alla.

Nåväl. Jag är hursomhelst nöjd med mina 158 cm och allt som befinner sig på den sträckan. Nårsaftonen var också till belåtenhet. God mat, god dryck och trevligt sällskap.

Och ja - klänningen gjorde succé. såklart. ;)

Happy new year alla korta och långa människor! Love you all!

XXX

ina






3 kommentarer:

Jenny sa...

Håller med dig gumman! Mellan 155 och 160 cm är man som hetast, no doubt! ;)

Och 1000 tack för den jättefina annonsen igår! Blev så himla glad :D Du förtjänar det bästa tänkbara 2009, vilket du givetvis hade gjort även utan annons :P

KRAM!!!

Carina sa...

Haha - Ingen orsak! Det var du värd! :)
Hur var födelsedagen/nyårsafton för övrigt då?

2009 kommer inte bara göra oss 26 år gamla. Det kommer...ja vadå? Make us happy and all shiny, såklart! ;D

Lo sa...

I feel you, dear. Mina 155 cm uppskattas inte heller i strumpbyxeindustrin..