Once upon a time

***

onsdag 19 mars 2008

You're just jealous, because I'm a genuine freak and you have to wear a mask!

Jag har sagt det förut. Men det tål att upprepas.

Tänk vad fräsigt det skulle vara att ha en alldeles egen Theme-song. Ja, ni vet. En sån där trudilutt som sätter igång varje gång man är i farten. Som i film. Att man hör de där romantiska stråkarna om Love is in the air, men man är lite osäker? Eller om en fara lurar bakom ett hörn??

Jag brukar fundera på det ibland, på allvar. Till viss del skulle det underlätta så mkt. Om man vaknar upp i moll så är man förberedd. Eller om man sitter i väntrummet till tandläkaren och hackar tänder, mår illa, läser tidningen upp och ner...ja ni vet. Så spelas "Livet är en fest" i någon extra diegetisk nivå - som är hörbar för den drabbade. Ja, såvida den inte spelas på radion, för det skulle bara ge mer dödsångest i ett sådant läge.

Fast det är så mkt som skulle förstöras också. Spoilervarningar är inte alltid bra. Även om de skulle underlätta i flera sammanhang. Vi skulle sällan få uppleva dråpliga situationer, inget skulle bli spännande längre....Men en Theme-song skulle iaf vara lite kul. Nog för att jag sitter inne med lite ljudeffekter så alla vet när jag är i närheten iaf. Men ändå. Themesong a la Simpsons skulle va skoj. Eller varför inte Beetlejuice. Den är fräsig. Lite läskig och skojig på samma gång. Som jag. :D


Imorrn får jag apa mig lite framför kameran igen. Då kanske jag får tillfälle att införa en Theme-song. Får försöka övertyga produktionsgänget om det.

Häpp Häpp

1 kommentar:

Movieman sa...

Skoj! Vi får skriva en sån till dig:)